2016年8月19日星期五

買黃金先諗輸乜嘢

作者 只係從一般簡單思維去了解黃金這東要


一個20年老友打電話來,話有啲錢想投資,乜都貴,但黃金好似仲幾平,2011年前高位1920美元一安士,而家1349美元(佢明顯做過功課),樣樣都創新高,佢距離高位仲有30%,邊度有得輸?

直到佢講最後一句「邊度有得輸?」之前,我都覺佢講得頭頭是道,但聽埋呢句我就覺得有啲問題。

我就話無嘢買落去一定唔輸,投資前第一個要諗的問題,唔係會贏幾多,而係會輸幾多,要預咗睇錯咗輸起上來,要自己受得起至好。

我自己都睇好黃金,認為可以等佢回吐時慢慢吸,到美國今年加一次息明朗化時,更大力啲吸,但要設想買完之後輸的情況:

第一,美元不斷走強。我經常覺得,主導黃金走勢主要是美元,而不是實金的使用需求,美元弱,黃金升,相反美元升,黃金跌。睇吓黃金同美元5年圖就知,兩者呈反向相關。未來睇好黃金,主要係睇淡美元長線升勢,認為美國即使12月再加一次息都有排加唔到,所以難阻黃金升勢。


黃金5年圖


美元指數5年圖

若美國只能有限加息的前題出錯,黃金就會不升反跌。所以若買咗金,或將會買金,要密切睇住美國經濟數據,要符合通脹上唔到、就業又唔會太強兩大條件,條件若大變,美國會連番加息,就要減倉。

第二,黃金無息變相有成本。黃金若相對無風險的港元存款,存定期只有0.5厘息,代價不太大。若然相對高息的房託,例如越秀房產基金(405),差別就大。405現價4.94元,有6.3厘息,你等到佢回落到4.43元才買有7厘息。

若 然長揸比較兩者,黃金無息收少了7厘一年,5年複式少了40.2%,即係話現價1349美元買金,5年後累升40.2%,到1888美元。這樣和買入在 4.43元買入405,5年後佢股價唔升唔跌都係4.43元,但計及收息其實同揸金升4成一樣。這就是買無息東西的成本。即係話若然黃金唔係升咁多,買高 息房託可能仲好。

結論唔係話黃金買唔過,只係想話俾大家聽買乜嘢都有風險。若想等回吐買金,可以黃金ETF,包括SPDR金ETF(2840)或價值黃金ETF(3081),這些基金價格則會緊貼金價走勢。

陸羽仁

http://www.bastillepost.com/

1 則留言:

simon740@ymail.com 說...

只賣實物黃金白銀,但要用多餘錢買,唔會輸!
但係長線投資,短線買其他!如股票,外幣...