2011年9月29日星期四

樣樣都買的

呢次期權加按金,金銀又再大跌, 加少少倉

11 則留言:

Yan 說...
此留言已被作者移除。
Yan 說...

Great collection!

What's the size of gold, is it 1/2 tael 9999?

honson 說...

@Yan
係9999半兩金粒來呀!

Yan 說...

9999金粒
Will you consider Lee Cheong or SCB?

I asked same old question to Lisa before
9999 金粒 vs gold coin
which one you prefer and why?

honson 說...

@Yan
我個人來講,只是睇方便,利昌和SCB兩間我都會幫襯買,因我家附近有SCB

至於金粒和金幣,在我來講我只睇成色,有朝一日,金價高飛,大把鋪頭同你收金,個少少差價豪比佢都無問題啦,

要我講出分別就係,金幣是那國家的法定貨幣,亦有面值,出到去外國,認受性受肯定,

將來如要用黃金來釐定一些對換,金幣可能會好的,

將來的事無人知,總知我覺得係金就得,

Yan 說...

"金幣可能會好的" - then why still buy 金粒?

Lisa 說...

回Yan,
金粒也好, 金幣也好, 都是金來的 !
我金飾, 金粒和金幣樣樣都有 D :)

honson 說...

"金幣可能會好的" - then why still buy 金粒?
----------------------------------------------
買金粒方便好多,金幣又要去銀行,又要排隊,




PS:通常我唔夠錢買一兩,我先會買金幣..卡卡

但現在我會買半兩

Yan 說...

一兩 and 金幣 only 20% difference.

通常我唔夠錢買5兩,我先會買金幣. But Silver is another good option if I am running out of budget...

honson 說...

@Yan
你夠子彈當然唔係咁講啦..........

Yan 說...

Honson
你夠錢買一兩, 你會買金粒? But "金幣可能會好的"
-> a bit confused.

In what situation you will buy silver?

Sorry for all these stupid questions, Just want to know the stream of thought of you experienced guy.