2016年3月8日星期二

金市看好情緒爆發

石林
市場看好黃金的情緒進一步加強,上周金價在1216.3元(美元.下同)的基礎上反复漲升到1280.7元,為13個月來的高位,最後回順到1259.1元收市,但仍比前週報升38.1元或3.11%。
銀市在周初曾低試14.61元關鍵支持水平,後作絕地反擊且跟隨金市回升,週末以15.505元收市,比前週報升0.835元或5.69%。然而,週內最高價15.79元仍較上月的最高位15.99元為低。
金市好情緒由加強到爆發,體現於上週五的市況。該日在金價升到1275元時,聞美國上月非農業新職位增幅勝預期,金價即明顯反復回跌至1250元,但其後以每周平均工時略低過預期為藉口,炒作聯儲局將延緩加息步伐,金價被炒至1280元,竟高於數據公佈前的價位水平。
上述情緒在過去兩個月已在滋長,反映西方投資者對黃金情緒的SPDR持金量從低谷迅速回增。去年12月中旬該持金量曾降至630.19噸,直到上週四回增至793.33噸。期內增加163.16噸或增幅25.89%,令人矚目。
銀價未脫熊勢短期已見頂
西方投資者對黃金的情緒有變,頗大程度是鑑於今年全球經濟前景不甚樂觀、金融市場動盪,資金需尋求避險之故。到最近,美元匯價再度疲軟,並預期美國加息步伐會放緩,且估計歐洲央行和中國央行將採取更多刺激措施。又逢近期商品價格有所回穩,於是市場看好黃金情緒出現一個爆發高潮。
此外,金市走勢技術圖表轉好也是一個鼓舞因素。就近期而言,金價出現一個急升後的整固三角形,當金價升越該形態的上阻力1253元,再掀起一個新升浪是自然的事。
若論中長線走勢,金價自2013年8月起形成一個大型下降信道,四周前在線性圖表上該信道的下降軌已被升越,但在對數圖表上仍受制於該下降軌,不過,到上週該軌曾被升越,只是收市價縮回到該軌下,此可說明金市有愈來愈多的技術向上突破跡象。
然而,其他因素尚未左證金市可重現牛市。首先銀價至今仍未能升越相應的兩年半下降軌,市勢仍處於熊控制的局面。其次商品價格最近雖回穩,但不能說出現新升市。經濟因素也未見有質的改變,美國10年期債券的價格最近重陷弱勢,其與2年期債券的息差繼續收窄。過去一段頗長時間金價跟隨上述兩數據下滑而下跌,最近才先後出現反其道而行的行情。理論上此情況不致維持太久,除非前兩項數據也回復向好,但目前未見有此傾向。
關於美國加息步伐的問題,延緩確有可能,但掉頭變成實施負利率則難以想像。即使是上週五,美10年期債券孳息率仍在爬升,收市價為1.88厘,比上月低點1.63厘高出頗多。
至於金市短期走勢,上週五的極大成交或意味暫時見頂,RSI在高位呈背馳亦意味調整會到來。故估計短期高位在1283元附近。目前回升阻力在1275元;而支持則在1250元及1232元。金價低於1220元市勢才會轉弱。
銀市上週五未能重試上月高點,該日的極大成交亦意味短期見頂。諒短期高位在16元附近,目前回升阻力在15.7元;而支持在15.3元。銀價若低於14.9元市勢則再轉弱。
目前金礦股看好百分比指數高達72.41,且金銀兩市的生產商淨沽量達致頗高水平,皆意味倉位結構及市勢處於不穩定狀態。

金手指:一注續買白銀


金手指 - 孫柏文 2016年3月8日  


 

■白銀同黃金,兩者都係神賜給世人嘅貨幣。幾千年來嘅購買力,都係穩定、可信。 資料圖片 


上周二,孫柏文應承過今周向所有白銀戰隊成員講我對白銀睇法。原因係啱啱嘅星期日,就係我叫大家「一注獨贏買白銀」十年到期日。如你買咗實貨白銀,係白銀戰隊成員,你應會問是否繼續揸住。 



首先當年我叫大家買白銀一個好主要原因,因白銀同黃金都係神賜給世人嘅貨幣,幾千年來嘅購買力都穩定可信,而人類歷史以來,所有人造貨幣最終都係零。 

2016年所有貨幣都已進入瘋狂狀態。2009年各大央行將貨幣利息踢到落零厘,已係史無前例。除咗零息,仲有常見嘅印銀紙,即啲學者跟住啲央行叫嘅「量寬」。 

兩者雖然令白銀喺2011年升到每盎斯50美元,不過之後全球因繼續過份投資,令商品價格反而通縮。個步驟就係零息令好多只要攞番本嘅投資都有人做,所以繼續有人全球咁起鬼城。甚至原材料(例如銅)可做抵押品,借幾次錢,所以令好多地方大開特開新礦、新油田。 

原來最終需求係人為谷出來,當價一冧,就無自然需求接。啲礦公司個個都借咗好多錢,要還息時,低賤嘅價錢都要繼續生產,令商品跌凸。問題去到呢個位,央行技窮,歐央行、日本相繼出負利率。 

如20世紀最害世人嘅係馬克思,咁21世紀最害人嘅必定係凱恩斯。負利率就如向儲錢嘅人收稅。我問啲忠實fans中實力最雄厚的師奶們:「如銀行存錢要收息咁點?」佢哋異口同聲:「咪提款擺保險箱!」對師奶來講,去銀行櫃枱同去銀行保險箱攞錢功能一樣,但對銀行來講就係擠提!所以世界各地都有聲音話要禁紙幣,迫你擺番啲錢喺佢哋能抽稅嘅戶口中。佢哋輕則學大陸用盡方法令你冇得攞走,甚至會宣佈喺某日前要存款,之後某面額嘅鈔票同日本軍票一樣,作廢。 

到時世人唔想被抽稅,又唔想手頭上隨時攞得走嘅流動資產作廢,就要搵地方躲藏。係乜?咪就係黃金同白銀囉!咁點解白銀好過黃金?下周繼續。 

孫柏文 

http://facebook.com/shuen 
本欄逢周二刊出   
孫柏文 

利字當頭:大炒家懲股場老千

利字當頭 - 利世民 2016年3月8日  


 

■李小加作為港交所總裁,就好似賭場話事人,最緊要令賭注有增長。 資料圖片 


李小加最新言論,又吹縐了一池春水。話說,他在堅持推第三板的時候,像吞下了「誠實豆沙包」一樣,承認股市上有「老千股」。 

賭徒:「我竟然有少少鍾意咗佢。」最愛在刀口上搵食的賭徒這樣說。師

爺:「你估個個都學得你一樣當股場係賭場?好多公公婆婆家陣買股票當存款。如佢哋買咗妖股,之後日日去港交所、證監抗議,你代老闆出去接信?」 

賭徒:「十賭九騙,願賭服輸。邊個叫你哋師爺講到只要做足功課,就一定贏錢,抵你哋俾人鬧。當年,雷曼個招牌夠大啦啩?跌落嚟咪搞到成條皇後大道中都係示威者囉。」師爺:「納稅人出糧畀我哋,唔做啲嘢點得呀?」 

賭徒:「你知唔知我同你最大分別係乜?就係我知道投機有風險,亦冇可能逃避,你哋就雖然好驚風險,但又唔明白咩叫風險,所以好天真以為可減低風險。李小加作為交易所總裁,其實只係賭場話事人,最緊要令賭注有增長,至於閣下輸贏,貴客自理;甚至乎,場內放數活動,佢都只會隻眼開隻眼閉。」 

師爺:「搞到成個場都係老千搵食,邊有散客幫襯?最後咪又係死路一條?」賭徒:「散客值幾多錢?至於打擊老千,你真係識條鐵?一日都係你哋搞到咁難沽空,先至會做到隻隻殼都敲落有迴音!夠膽,咪放寬沽空囉!只要沽空成本合理,我肯定有國際級對沖基金入來,教訓妖股。不過,我睇死你哋唔會。唔信?賭幾多吖?」